středa 8. listopadu 2017

Nejen prací živ je člověk

A proto máme koníčky. Každý z nás "upouští páru trošku" jinak. Někdo čte, jiný "paří" u kompu nebo u plejstejšnu, další chlastá... Já modelařím. Většinou se můj zájem točí kolem modelové železnice, ale před nedávnem mne zaujal model ze zcela jiné branže.

Onoho dne jsme byli s manželkou a dcerkou v nákupním centru, kde se dámská část rodiny chtěla poohlédnout po nějakých hadřících. U toho já nutně asistovat nemusím, uklidil jsem se tedy do prodejny, nabízející rádiem ovládané modely.

Dal jsem řeč s prodavačem, který mi ukázal stavebnici modelu německého tanku Tiger v měřítku 1:16. Stroj je třeba sestavit doslova z prvosoučástek, jen výroba samotných pásů, které se musejí nýtovat dohromady po jednotlivých článcích, trvá asi měsíc. Model je z devadesáti procent kovový, je vybaven zvukem motorů a zbraní, samozřejmě jezdí a může střílet drobné plastové kuličky. Jen je třeba ještě dokoupit čtyřkanálový vysílač k ovládání rádiovým signálem.

Modelářská rozkoš. Asi začnu pomalu šetřit!

Díval jsem se na německých stránkách po nějakých recenzích a náhodou jsem narazil na video (Youtube), se kterým si někdo dal docela prácičku. Autor naaranžoval v nějakém lomu scénu s modely výrobce tohoto tanku. Ústředním motivem filmečku bylo přepadení skupinky Tigrů sovětskými tanky typu T34. Divoká přestřelka byla doplněna poměrně zdařilými animacemi, znázorňujícími výstřely a zásahy znepřátelených monster.

Do toho neustále žvatlal nějaký německý chlapeček, který do nekonečna opakoval, že jeho Tigry Rusáky zničí. Což se nakonec stalo. Povedená taškařice...

Pod videem byly komentáře diváků: Němci byli vesměs nadšení, zatímco Rusové protestovali. Texty, psané azbukou, tvrdily, že ruské tanky byly lepší (což nebyla tak úplně do detailu pravda). Jeden rozzuřený divák dokonce za výlev v azbuce připojil doporučení psané německy, které naše západní sousedy nabádalo, aby si zopakovali historii.

Což vyznělo jako takové to kvákání žabky na Měsíc, nejednalo se totiž o rekonstrukci žádné historické bitvy. Prostě - "přestřelka" modelů, nic víc.

Ačkoliv jsem byl, pokud jde o historii II. světové války, většinou spíše na straně (západních) Spojenců, do tohoto tanku jsem se zamiloval!

Uvažuji o tom, že si jej pořídím do důchodu. Jako jiní venčí pejsky, já budu chodit venčit tank! Pěkně s vysílačkou, to budou lidé koukat, až pojedu s rachotem po chodníku, parkem, nákupním centrem, kolem mojí Alma Mater! Po návratu tanku samozřejmě pěkně vykoupu pásy a potom jej uložím spinkat do dřevěné bedýnky.

Ach, jo. Musím uznat, že to se mnou ta moje nemá ani trochu jednoduché!

Raději půjdu do hajan.


S pozdravy čau a mňau

Gastrokocour        

Žádné komentáře:

Okomentovat